facebook
   zmiana czcionki: 
  +  
  domyślna  
  –  


Mini Koszykówka

Koordynator: Skalski Krzysztof   []

Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl  zgodnie z kalendarzami wojewódzkimi nie później niż do 30 września danego roku.


Regulamin dyscypliny

Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl nie później niż do 30 września 2024 roku.

 

    I.  UCZESTNICTWO 

1.                  Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2012 i młodsi.

2.                  Zespół liczy 10 -12 zawodników/zawodniczek.

3.                  Organizator zawodów odpowiada za udostępnienie piłek meczowych. Na rozgrzewkę drużyny powinny zgłaszać się z     własnymi piłkami.

    II. PRZPISY GRY

1.              Czas gry w turnieju: 4 x 6 minut. 

2.              Piłka: rozmiar „5”.    

3.              W turnieju obowiązuje przepis 4-ech przewinień dla zespołu w każdej kwarcie, po których wykonywane są rzuty wolne.

4.              W meczu turniejowym zawodnik musi opuścić boisko po 4-rech przewinieniach indywidualnych.

5.              W razie remisu zarządza się 4-5 minutowe dogrywki.

6.              Kosze zawieszone na wysokości 3,05 m. Dopuszcza się wysokość kosza 2,60 m na gminnym i powiatowym poziomie rozgrywek, do ustalenia między zainteresowanymi. W tym wypadku odległość rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m.                                                                                                       

    Zespół I i II kwartę gra innymi piątkami. Zawodnicy biorący udział w I kwarcie nie mogą grać w II kwarcie.

    W III i IV kwarcie obowiązuje dowolność zmian. W przypadku, gdy zespół liczy 11 lub 12 zawodników, zawodnicy ci są     odpowiednio zawodnikami pierwszej i ew. drugiej piątki, mogą zostać zmienieni w pierwszej i drugiej kwarcie za     dowolnego zawodnika występującego w tej kwarcie                           

    Gdy zespół składa się z 10 zawodników, w przypadku kontuzji lub wykluczenia zawodnika (I lub II kwarta), zespół      kończy grać kwartę w składzie pomniejszonym o osobę kontuzjowaną/wykluczoną, Obowiązuje:

a.  obrona “każdy swego” (zakaz gry obroną strefową),           

b. przepis dotyczący błędu „połowy” (powrót piłki na pole obrony), 

c.  przepis dotyczący błędu 3 sekund,   

d. przepis dotyczący błędu 5 sekund,

e.  przepis dotyczący błędu 8 sekund.    

-  w przypadku remisu zarządza się 3 minutowe dogrywki, 

-  w wypadku nieprzestrzegania przepisu „krycia każdy swego” i po zwróceniu uwagi trenerowi, sędzia ma obowiązek      przerwać grę - bez orzekania faula technicznego i zarządzić wykonanie jednego rzutu wolnego przez dowolnego     zawodnika drużyny ataku, a następnie wręczyć piłkę drużynie ataku do wprowadzenia jej do gry z przedłużenia linii     środkowej naprzeciw stolika sędziowskiego,

-  o przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz.

 

     III. PUNKTACJA  

 

     Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.  O kolejności zespołów decydują kolejno: 

1.                  większa liczba zdobytych punktów;  

2.                  jeżeli dwie lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. 

3.                  Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności:  

a.  decyduje różnica koszy pomiędzy zdobytymi a straconymi w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

b. decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

c.  decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w turnieju.

d. decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w turnieju.     

     Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania. Jeżeli jedna lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na  którymkolwiek  etapie zasad  podanych powyżej,  to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych  niesklasyfikowanych drużyn.    

 

 

Utworzono: 2024-09-11 08:31

Regulamin dyscypliny

Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl.  Zgodnie z kalendarzami wojewódzkimi  

 

    I.  UCZESTNICTWO 

1.                  Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2012 i młodsi.

2.                  Zespół liczy 10 -12 zawodników/zawodniczek.

3.                  Organizator zawodów odpowiada za udostępnienie piłek meczowych. Na rozgrzewkę drużyny powinny zgłaszać się z     własnymi piłkami.

    II. PRZPISY GRY

1.             Czas gry w turnieju: 4 x 6 minut. 

2.             Piłka: rozmiar „5”.     

3.             W turnieju obowiązuje przepis 4-ech przewinień dla zespołu w każdej kwarcie, po których wykonywane są rzuty wolne.

4.             W meczu turniejowym zawodnik musi opuścić boisko po 4-rech przewinieniach indywidualnych.

5.             W razie remisu zarządza się 4-5 minutowe dogrywki.

6.             Kosze zawieszone na wysokości 3,05 m. Dopuszcza się wysokość kosza 2,60 m na gminnym i powiatowym poziomie rozgrywek, do ustalenia między zainteresowanymi. W tym wypadku odległość rzutów wolnych od tablicy wynosi 4 m.                                                                                                       

    Zespół I i II kwartę gra innymi piątkami. Zawodnicy biorący udział w I kwarcie nie mogą grać w II kwarcie.

    W III i IV kwarcie obowiązuje dowolność zmian. W przypadku, gdy zespół liczy 11 lub 12 zawodników, zawodnicy ci są     odpowiednio zawodnikami pierwszej i ew. drugiej piątki, mogą zostać zmienieni w pierwszej i drugiej kwarcie za     dowolnego zawodnika występującego w tej kwarcie                         

    Gdy zespół składa się z 10 zawodników, w przypadku kontuzji lub wykluczenia zawodnika (I lub II kwarta), zespół      kończy grać kwartę w składzie pomniejszonym o osobę kontuzjowaną/wykluczoną,     Obowiązuje:

a.  obrona “każdy swego” (zakaz gry obroną strefową),  

b. przepis dotyczący błędu „połowy” (powrót piłki na pole obrony),  

c.  przepis dotyczący błędu 3 sekund,                   

d. przepis dotyczący błędu 5 sekund,

e.  przepis dotyczący błędu 8 sekund.                   

-  w przypadku remisu zarządza się 3 minutowe dogrywki, 

-  w wypadku nieprzestrzegania przepisu „krycia każdy swego” i po zwróceniu uwagi trenerowi, sędzia ma obowiązek      przerwać grę - bez orzekania faula technicznego i zarządzić wykonanie jednego rzutu wolnego przez dowolnego     zawodnika drużyny ataku, a następnie wręczyć piłkę drużynie ataku do wprowadzenia jej do gry z przedłużenia linii     środkowej naprzeciw stolika sędziowskiego,

-  o przewinieniach technicznych dla zawodników i trenerów decyduje sędzia zgodnie z przepisami PZKosz.

 

     III. PUNKTACJA  

 

     Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.      O kolejności zespołów decydują kolejno: 

1.                  większa liczba zdobytych punktów;                   

2.                  jeżeli dwie lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o      kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami.  Jeżeli liczba punktów w meczach      pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej       kolejności:                 

a.  decyduje różnica koszy pomiędzy zdobytymi a straconymi w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

b. decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

c.  decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w turnieju.

d. decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w turnieju.      

     Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania.      Jeżeli jedna lub  więcej  drużyn  zostaje  sklasyfikowanych na  którymkolwiek  etapie zasad  podanych powyżej,  to       procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych  niesklasyfikowanych drużyn.    

Utworzono: 2024-08-27 09:17

 

Zobacz również

Wyszukaj

Zobacz galerię

logo GZSiSS
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego

Al. Grunwaldzka 244 , 80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP: /GZSISS/SkrytkaESP

Szkolne Schronisko
Młodzieżowe w Gdańsku

Al. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 520 68 51
grunwaldzka@ssm.gda.pl

Filia SSM Wałowa

ul. Wałowa 21
80-858 Gdańsk
tel. 48 58 301 23 13
walowa@ssm.gda.pl

Filia SSM

ul. Kartuska 245B
80-125 Gdańsk
tel. 48 58 302 60 44
kartuska@ssm.gda.pl

Gdański Ośrodek Kultury Fizycznej

ul. Grunwaldzka 244
80-314 Gdańsk
tel. 48 58 520 68 50
biuro@ssm.gda.pl