Szkoły chcące przystąpić do zawodów zobowiązane są zarejestrować się w systemie rejestracji szkół (srs.szs.pl) i dokonać zgłoszenia zespołu szkolnego do zawodów w terminie do 03.11.2023 r.
Termin zawodów: 10.11.2023 r.
Miejsce rozgrywek: Centrum Sportu Akademickiego Politechniki Gdańskiej, Al. Zwycięstwa 12
Rozstawienie zespołów nastąpi w oparciu o klasyfikację ubiegłoroczną.
Odprawa drużyn przed turniejem chłopców godz. 8.00
Zgłosiło się 17 drużyn: ZS Samochodowych, CKZiU nr2, ZSŁ, CKZiU nr1, SMS MG, XXIV LO, ULO, XIX LO, XX LO, VIII LO, I LO, II LO, GLA, III LO, V LO, XV LO, X LO, IX LO.
Odprawa drużyn przed turniejem dziewcząt godz. 12.00
Zgłosiło się 9 drużyn: CKZiU nr 2, SMS MG, II LO, III LO, GLA, V LO, VIII LO, XIX LO, IX LO.
Grupa A
1. SMS - ZS Samochodowych 16:6
2. GLA - V LO 6:10
3. GLA - ZS Samochodowych 12:5
4. SMS - V LO 16:7
5. GLA - SMS 9:15
6. V LO - ZS Samochodowych 8:4
Kolejność w grupie:
1. SMS
2. V LO
3. GLA
4. ZS Samochodowych
Grupa B
1. XX LO - ULO 15:7
2. VIII LO - ZSŁ 2:13
3. XX LO - ZSŁ 16:4
4. ULO - VIII LO 15:7
5. ULO - ZSŁ 7:10
6. VIII LO - XX LO 5:16
Kolejność w grupie:
1. XX LO
2. ZSŁ
3. ULO
4. VIII LO
Grupa C
1. II LO - X LO 10:9
2. XV LO - I LO 3:10
3. XIX LO - II LO 10:14
4. I LO - X LO 5:6
5. XIX LO - XV LO 15:11
6. i LO - II LO 3:12
7. X LO - XIX LO 11:15
8. II LO - XV LO 13:1
9. XIX LO - I LO 14:10
10. XV LO - X LO 6:9
Kolejność w grupie:
1. II LO
2. I LO
3. XIX LO
4. X LO
5. XV LO
Grupa D
1. IX LO - XXIV LO 11:3
2. III LO - CKZiU2 16:0
3. CKZiU1 - IX LO 0:16
4. CKZiU2 - XXIV LO 0:10
5.CKZiU1 - III LO 2:15
6. CKZiU2 - IX LO 3:13
7. XXIV LO - CKZiU1 8:1
8. IX LO - III LO 3:14
9. CKZiU1 - CKZiU2 4:5
10. III LO - XXIV LO 15:2
Kolejność w grupie:
1. III LO
2. IX LO
3. XXIV LO
4. CKZiU nr 2
5. CKZiU nr 1
Ćwierćfinały:
1. SMS - ZSŁ 15:10
2. V LO - XX LO 6:12
3. II LO - IX LO 5:4
4. I LO - III LO 4:13
Półfinały:
1. SMS - II LO 13:8
2. XX LO - III LO 14:15
Mecz o III miejsce:
XX LO - II LO 15:11
Mecz o I miejsce:
SMS - III LO 15:11
Klasyfikacja końcowa:
1. SMS M Gortata - awans do finału wojewódzkiego,
2. III Liceum Ogólnokształcące - awans do barażu o półfinał wojewódzki
3, XX Liceum Ogólnokształcące
4. II Liceum Ogólnokształcące
5-8. ZS Łączności, V Liceum Ogólnokształcące, ix Liceum Ogólnokształcące, i Liceum Ogólnokształcące,
9-12. GLA, ULO, XIX Liceum Ogólnokształcące, XXIV Liceum Ogólnokształcące,
13-16. ZS Samochodowych, VIII Liceum Ogólnokształcące, X Liceum Ogólnokształcące, CKZiU nr 2
17-18. XV Liceum Ogólnokształcące, CKZiU nr 1
Grupa A
1.XIX LO - III LO 10:4
2. CKZiU 2 - V LO 7:2
3. XIX LO - V LO 15:1
4. CKZiU 2 - III LO 2:10
5. V LO - III LO 1:15
6. CKZiU 2 - XIX LO 2:15
Kolejność w grupie:
1. XIX LO
2. III LO
3. CKZiU 2
4. V LO
Grupa B
1. SMS - IX LO 16:5
2. GLA - II LO 9:13
3. VIII - SMS 12:13
4. GLA - IX LO 16:5
5. VIII LO - II LO 7:12
6. SMS - GLA 15:12
7. VIII LO - IX LO 15:5
8. SMS - II LO 11:7
9. GLA - VIII LO 15:13
10. II LO - IX LO 15:0
Kolejność w grupie:
1. SMS
2. II LO
3. GLA
4. VIII LO
5. IX LO
Półfinały
1. XIX LO - II LO 11:9
2. SMS - III LO 9:5
Mecz o III miejsce
II LO - III LO 11:9
Mecz o I miejsce
XIX LO - SMS 10:8
Końcowa kolejność:
1. XIX Liceum Ogólnokształcące - awans do finału wojewódzkiego
2. SMS M Gortata - awans do barażu o półfinał wojewódzki
3. II Liceum Ogólnokształcące
4. III Liceum Ogólnokształcące
5 -6. Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2, Gdańskie Liceum Autonomiczne,
7-8. VIII Liceum Ogólnokształcące, V Liceum Ogólnokształcące
9. IX Liceum Ogólnokształcące
Szkoły przystępujące do współzawodnictwa muszą się zarejestrować przez system rejestracji szkół srs.szs.pl
• W zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców,
• Drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły ponadpodstawowej urodzeni w roku 2006 i młodsi.
• Zespół składa się z 4 zawodniczek/zawodników (3 zawodników na boisku i 1 zmiennik).
• Organizator zawodów odpowiada za udostępnienie piłek meczowych. Na rozgrzewkę drużyny powinny zgłaszać się z własnymi piłkami.
• mecze są rozgrywane na boisku do koszykówki 3x3 z jednym koszem (wysokość – 3,05 m), boisko musi mieć wyznaczoną linię rzutów wolnych (5,80 m), linię rzutów za 2 punkty (6,75 m) oraz „półkole bez szarży” pod koszem; można używać połowy tradycyjnego boiska do koszykówki,
• rozgrywki dziewcząt i chłopców powinny odbywać się oficjalną piłką do gry w koszykówkę 3x3 o rozmiarze 6,
• zespół sędziowski składa się z 1 lub 2 sędziów boiskowych oraz sędziów stolikowych,
• rzut monetą zdecyduje o tym, której drużynie przyznane zostanie posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu, drużyna, która wygra losowanie ma prawo wybrać posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu lub przed rozpoczęciem ewentualnej dogrywki,
• czas gry wynosi 10 minut, zegar czasu gry będzie zatrzymywany podczas sytuacji martwej piłki oraz podczas rzutów wolnych,
• drużyna musi oddać rzut do kosza w ciągu 12 sekund; gra na zwłokę lub zaniechanie aktywnej gry jest błędem, jeżeli boisko nie jest wyposażone w zegar odmierzający czas do rzutu i drużyna nie stara się zakończyć akcji rzutem do kosza, sędzia udziela tej drużynie ostrzeżenia rozpoczynając odliczanie ostatnich pięciu (5) sekund akcji,
• drużyna, która zdobędzie jako pierwsza 15 lub więcej punktów wygrywa mecz przed upływem czasu (dotyczy regulaminowego czasu gry),
• jeżeli na koniec regularnego czasu gry wynik pozostaje nierozstrzygnięty, zostanie rozegrana dogrywka; przed rozpoczęciem dogrywki będzie miała miejsce jednominutowa przerwa,
• drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 2 punkty w dogrywce, wygrywa mecz,
• drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 6 fauli, faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym rzutem wolnym, a popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem będą karane dwoma rzutami wolnymi,
• faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym rzutem wolnym lub dwoma (gdy rzut był zza łuku),
• gdy zespół nie ma zawodnika rezerwowego albo jeden z zawodników musi zejść z boiska za przewinienie niesportowe lub z powodu kontuzji, to zespół może dokończyć mecz w składzie dwóch zawodników,
• siódmy, ósmy i dziewiąty faul drużyny zawsze będzie karany dwoma rzutami wolnymi, kolejne faule karane są dwoma rzutami oraz posiadaniem piłki,
• nie przyznaje się rzutów za faul w ataku,
• zmiana posiadania piłki przez którąkolwiek z drużyn, następująca po sytuacji martwej piłki (aut, faul), musi rozpocząć się wymianą piłki (pomiędzy zawodnikami obrony oraz ataku) za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball),
• za faul techniczny przyznaje się jeden rzut wolny,
• za faul niesportowy przyznaje się dwa rzuty wolne,
• po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny lub niesportowy gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska (tzw. check ball);
• po celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym grę wznawia drużyna, która nie zdobyła punktów, poprzez wy kozłowanie lub podanie piłki do partnera znajdującego się poza łukiem,
• przeciwnik może bronić podczas wyprowadzania lub podawania piłki za łuk (poza „półkolem bez szarzy”),
• po niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym, jeśli drużyna ataku zbierze piłkę, może kontynuować grę; jeśli drużyna obrony zbierze piłkę to musi wyprowadzić ją za łuk,
• po przechwyceniu lub zablokowaniu piłki należy wyprowadzić piłkę za łuk,
• uważa się, że zawodnik znajduje się „za łukiem”, kiedy żadna z jego stóp nie dotyka miejsca na boisku wewnątrz łuku ani łuku,
• w sytuacji rzutu sędziowskiego piłkę przyznaje się zawsze drużynie broniącej,
• zawodnik, który popełni dwa faule niesportowe zostaje zdyskwalifikowany, drużynie przeciwnej przyznaje się dwa rzuty wolne i posiadanie piłki,
• zawodnik, który popełnił dwa (2) faule niesportowe (nie ma zastosowania do fauli technicznych) zostanie zdyskwalifikowany przez sędziów z udziału w meczu i może zostać zdyskwalifikowany z całego wydarzenia przez organizatora,
• zmiany mogą być dokonane przez którąkolwiek z drużyn, podczas gdy piłka staje się martwa, przed wymianą piłki pomiędzy zawodnikami drużyny ataku i obrony (tzw. check-ball) lub przed rzutem wolnym; zmiany mogą odbywać się jedynie poza linią końcową, naprzeciwko kosza i nie wymagają one jakiegokolwiek działania ze strony sędziów,
• każda drużyna ma prawo do jednej, 30-sto sekundowej, przerwy na żądanie; jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki.
Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów. O kolejności zespołów decydują kolejno:
1. większa liczba zdobytych punktów
2. jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności:
a. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
b. decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
c. decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie.
d. decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.
Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania. Jeżeli jedna (1) lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na którymkolwiek etapie zasad podanych powyżej, to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych niesklasyfikowanych drużyn.